سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرحهای فرهنگی طرح صالحین خودمان

پنج شنبه 89 تیر 10 ساعت 10:37 صبح

این هم گذشت. برنامه ها و اگر و اما ها را می گویم. از این به بعد طرح صالحین اجرا میشود. البته چون اجرای طرح به شیوه صالحین برای دانش آموزان کمی سخت خواهد بود. تا جایی که شد مسئولین را قانع کردیم همان طرح ولایت اجرا شود با اسم صالحین. یکی دو موردی هم بهش اضافه کنند که خیلی فرقی با صابحین نداشته باشد. این شد که به جای 40 ساعت فرهنگی تربیتی 40 ساعت آموزشی در یک هفته اجرا می شود.

امسال طرح فقط در یک هفته برای تعداد 735نفر به اجرا در می آید. تازه جایی برای اجرای مسابقات فرهنگی هنری و جشنها و مراسمات دعا و.. نمی ماند. پس چه کنیم؟ الله اعلم!

قرار این است که سطح اردوگاه را با جملاتی ویژه پوشش دهیم. این جملات درواقع سئوالات مسابقات بین نماز ما خواهند بود.

هر روز در نماز ظهر تعدادی برگه حاوی استفتائات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای توزیع خواهد شد و در نماز مغرب به طور اتفاقی یک سئوال پرسیده شده و به جواب درس جایزه تعلق می گیرد.

چهل حکمت مسابقه دیگری است از حکمتهای نهج البلاغه که در طی این هفته اغلب حکمتهای اخلاقی را برای دانش آموزان بصورت دسته بنندی شده تهیه و تدارک دیدیم . این هم یک مسابقه است.

دیگر مسابقه ما تلنگر است. در تلنگر دانش آموزان هر اتاقی هر روز پیامی جدید دریافت خواهند کرد.به کسانی که تلنگر روزشان را به یاد دارند در مراسم شب جایزه خواهیم داد.

اما مسابقه بعدی هم آیات حجاب است. تعداد 17 تاکید قرآنی برای حجاب و حفظ حریم زن و مرد برای دانش آموزان در برگه مسابقه تدوین شده است. دانش آموز باید یا متن ترجمه فارسی یا عربی و یا آدرس آیه را بنویسد و در مسابقه شرکت کند.

تیراندازی با تفنگ بادی و تپانچه هم از دیگر مسابقات ماست. قرار شد در کنار نمایشگاه حجاب تعدادی عروسک و آدمکهای سیاستمدار را که با حجاب مخالفت دارند اعم از سارکوزی و اوباما و برخی آقایان وهابی و... را در یک مجموعه گرد هم بیاوریم و بچه ها یک جور هیجان همراه با آموزش را تجربه کنند.

هر شب بعد از ساعت 10 به مدت یک ساعت مراسم برگزار خواهد شد. مراسماتی مثل جشن مبعث، جشن میلاد امام حسین(ع)، محفل انس با قرآن، بوی بارون(شب خاطره)، جنگ شب و... هر شب تعدادی از بچه ها نماز را در حرم خواهند خواند.عده ای در مسجد و تعداد 400 نفر در اردوگاه.

قرار ما این است جایی را برای خلوت شبانه بچه ها با خدا در نظر بگیریم .

و البته در ساعت 7 الی 8 بعد از ظهر به مدت یک ساعت حلقه های فرهنگی تشکیل می شود. سعی ما این است که در این حلقه ها آنچه مورد نیاز بچه هاست بهصورت گپ و گفت دوستانه بهشان ارائه کنیم. مباحثی مثل درست سخن گفتن، گوش شدن،مرام بسیجی ، کلاس انتقاد، زن خوب شدن و...

هر سال این کلاسها با عنوانهای دیگری برگزار می شد. و از 500 نفر 473 نفر در سال گذشته جذب این برنامه شدنداگر چه شرکت در کارگاهها ااختیاری بود.

نقد فیلم و جوک و بدو بیراه هم از جمله برنامه هایی است که باید داشته باشیم این کار هر ساله ماست.

طبق برنامه ریزی ما حدود 10 ساعت نماز خواهیم داشت. 4ساعت کارگاه. سه مورد نمایشگاه. مسابقات اهداء جوایز و... اینها برنامه ریزی فعلی ما در بخش فرهنگی است. راستی ما در این بخش چند تا رفیق جدید هم داریم/ یکیش همین راحیل ... است که چپ و راست تیربارانمان می کند. سعیده کرمی، مریم حدادی نیروهای فرهنگی و ربابه عبداللهی، فاطمه مغربی، صفری و ؟ از بچه های تبلیغاتند.

ضمنا ما در این دوره برنامه های ورزشی صبحگاه فرهنگی مراسمات نظامی و البته آموزشی زیادی خواهیم داشت. پسبرایمان دعا کنید. و تا اجرای کامل طرح ما را با طرحهایتان یاری رسانید.

یاعلی!


نوشته شده توسط : دانش اموختگان طرح ولایت

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

من و کتاب
معرفی کتاب درسی
سلام بر کتابخوانان گرامی:
معرفی کتاب
معرفی کتاب
زیباترین لبخندها
طرحهای فرهنگی طرح صالحین خودمان
بودن یا نبودن مساله این است
ذکر
بذار فکرت نفس بکشه!
یادتان بخیر
[عناوین آرشیوشده]